Jumaat, September 18, 2009

Salam Aidilfitri 1430


Selamat Hari Raya,
Hari Yang Suci Mulia,
Kepada Muslimin Muslimat,
Panjang Umur Murah Rezeki,
Semoga Akan Berbahagia.


Allahuakbar allahuakbar allahuakbar, lailahaillalahuallahuakbar, allahuakbar walillah ilham. Sayu bergema takbir memuja kebesaran Ilahi, tanda tibanya hari raya setelah genap sebulan kita berpuasa.

Dikesempatan begini, anak-anak perantauan pulang kepangkuan ayah ibu tercinta serta sanak saudara yang lama tidak bersua. Menitislah air mata gembira si tua menyambut tibanya keluarga tercinta yang jauh di mata. Bahagianya tidak terkira pada yang mengerti apa yang tersirat disudut rasa.

Hati mana tidak tersentuh, apabila godaan nafsu, lapar dan dahaga telah direntasi dengan penuh daya usaha. Melihat ayah ibu dan anak-anak berseri-seri cahaya di mata dan wajah mereka untuk menyambut syawal tiba. Berkorban apa yang ada demi mengharapkan keceriaan pada yang tercinta. Kitalah paling bahagia apabila melihat mereka gembira. Terkenang pada yang telah tiada, besarnya jasa telah membahagiakan kita.

Sempena hari mulia, salam dihulur mohon kemaafan semoga bertambah erat silaturahim sesama kita. Namun kegembiraan menyambut hari bahagia tidaklah boleh dilupakan pada yang tiada upaya, tunaikanlah kewajipan agar kemeriahan dapat dinikmati bersama.

Dalam keghairahan menyambut kedatangannya juga, sebenarnya ramadhan telah beransur-ansur meninggalkan kita sebelum kembali apabila genap putarannya. Tapi setiap hari sisa umur makin berkurang, kelak datangnya lagi, sempatkah kita merasa…

“SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ~ MAAF ZAHIR & BATIN”

Tiada ulasan: